Mapa s nabíječkami pro elektromobily se v Česku plní. Aktuálně je tu v provozu více než 2200 nabíjecích stanic, tedy přes 4000 nabíjecích bodů. Velké energetické společnosti tak poukazují na to, že investují do infrastruktury, která je čím dál méně využívaná. Prodeje elektroaut totiž s rychlostí výstavby nabíjecí sítě nedrží krok.

„Třeba na našich nabíjecích stanicích je aktuálně kapacitní využitelnost asi 1,5 procenta,“ přiznává ředitel sekce elektromobilita ve společnosti ČEZ Tomáš Dzurilla. Další velké společnosti, jako je PRE nebo E.ON, jsou na tom podobně. „Například v Dánsku nebo Švédsku není potřeba ani státní podpora na výstavbu nabíječky, vydělá si na sebe provozem. V Česku to ale neplatí. Nefinancujeme výstavbu nabíjecí sítě prodejem aut,“ vysvětluje Martin Klíma, jednatel v E.ON Drive Infrastructure CZ, čímž má na mysli model, který používá například americká Tesla.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Kdy by se měly v Česku vyrovnat prodeje elektromobilů a aut se spalovacím motorem?
  • A co k tomuto rozšíření bateriových aut přispěje?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.