Violeta Luca, nová generální ředitelka českého Vodafonu, ví své o stereotypech, se kterými se setkávají ženy manažerky působící v technických oborech. Během své dvacetileté kariéry ve vedoucích pozicích řady firem zažila situace úsměvné a některé méně úsměvné. K těm prvním patří třeba to, jak si ji na produktových konferencích pletli s hosteskou. K těm druhým počítá například náhodné zjištění, že jakožto žena měla o čtvrtinu nižší mzdu než její předchůdce na stejné pozici.
Luca do vedení trojky mezi tuzemskými telekomunikačními operátory přišla v lednu z Microsoftu, kde byla tři roky country manažerkou pro Česko a Slovensko. Před tím byla dva roky ve stejné roli v domovském Rumunsku.
Ve vůbec prvním rozhovoru od nástupu do Vodafonu říká, že kromě čistě byznysových cílů chce také pomoci tomu, aby ženy měly větší přístup k manažerským pozicím. Český Vodafone má v této agendě už řadu iniciativ a zkušeností. A daří se mu: v únoru byl ve firmě podíl žen v seniorních manažerských rolích už 43 procent, tedy více, než je globální celoskupinový cíl 40 procent do roku 2030. Violeta Luca ale říká, že hotovo ještě není. Sází spíš na systematické programy na podporu žen ve vedoucích funkcích, směřující k jasně stanoveným cílům, než na kvóty, které podle ní mohou být spíš na škodu.
Co se dočtete dál
- V rozhovoru se také dočtete:
- Jaké má nová šéfka českého Vodafonu byznysové priority?
- Jak kdysi reagovala na argument, že manažerskou práci dostala díky kvótám?
- Jak mohou telekomunikační firmy bojovat proti „komoditizaci“ svých služeb?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.