Už na první pohled vypadají výsledky ekonomického sentimentu v Evropské unii podivně. Na jedné straně je vidět měsíc od měsíce optimističtější spotřebitele a na druhé straně stále pesimističtější firmy, jejichž hodnocení současnosti i blízké budoucnosti se navíc v červnu ještě dále zhoršilo. Pocitově obojí jaksi nejde dohromady, protože pozitivně naladěný spotřebitel více utrácí a pomáhá tím firmám k zakázkám a růstu. Naopak negativně naladěné firmy obvykle propouští a v konečném důsledku tím zhoršují finanční situaci spotřebitelů.
Kontrast nálad, který je patrný už od loňského roku, tak vyvolává otázku, kdo ze zúčastněných vnímá současnost i blízkou budoucnost více zkresleně.
Co se dočtete dál
- Proč jsou evropští spotřebitelé optimističtí?
- Jak svým optimismem mohou přispět k růstu ekonomiky?
- Proč ovšem firmy zůstávají skeptické?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.