Antimonopolní úřad se bude muset znovu zabývat námitkami skupiny menších železničních dopravců, kteří nesouhlasí s povinným zavedením evropského zabezpečovače ETCS na koridorech.

Vybavení vozidel zařízením, které obvykle stojí přes deset milionů korun na jeden vlak, má být povinné od ledna 2025. Bez něj na hlavní tratě nebudou smět. Už teď to způsobuje vyřazování desítek starších vozidel, do nichž se novou techniku nevyplatí instalovat a složitě ji schvalovat.

Několik menších dopravců se na Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) obrátilo na jaře s tím, že postup státu je podle nich diskriminační. Úřad to odmítl, jeho předseda Petr Mlsna ale v pátek rozhodnutí zrušil a vrátil k novému projednání. HN mají text rozhodnutí k dispozici.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Proč předseda ÚOHS rozhodnutí zrušil.
  • Kolik bude případné zavádění ETCS stát.
  • Jak se k rozhodnutí ÚOHS staví ministr dopravy.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.