Globální luxusní značky jako Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH), Burberry nebo skupina Swatch se ve druhém čtvrtletí letošního roku potýkaly s poklesem poptávky po svém zboží. Nejsilnější dopad na tržby tyto firmy hlásí na čínském trhu, kde se začíná projevovat vedle slábnoucí ekonomiky také vládní omezení propagace luxusních značek v médiích. Poptávka ale slábne také v Evropě a v Americe, částečně kvůli vyšším cenám. 

Příjmy společnosti LVMH se tak jen na asijském trhu v období od dubna do konce června propadly o 14 procent, zejména kvůli útlumu v Číně. Přitom za celou Asii (bez Japonska) byl pokles šestiprocentní. 

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak byly ovlivněny prodeje a příjmy luxusních značek?
  • Jak to souvisí s čínskou ekonomikou.
  • Zda nastává v Číně „kulturní válka“.
  • Proč klesly prodeje i ve zbytku světa.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se