Globální luxusní značky jako Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH), Burberry nebo skupina Swatch se ve druhém čtvrtletí letošního roku potýkaly s poklesem poptávky po svém zboží. Nejsilnější dopad na tržby tyto firmy hlásí na čínském trhu, kde se začíná projevovat vedle slábnoucí ekonomiky také vládní omezení propagace luxusních značek v médiích. Poptávka ale slábne také v Evropě a v Americe, částečně kvůli vyšším cenám.
Příjmy společnosti LVMH se tak jen na asijském trhu v období od dubna do konce června propadly o 14 procent, zejména kvůli útlumu v Číně. Přitom za celou Asii (bez Japonska) byl pokles šestiprocentní.
Co se dočtete dál
- Jak byly ovlivněny prodeje a příjmy luxusních značek?
- Jak to souvisí s čínskou ekonomikou.
- Zda nastává v Číně „kulturní válka“.
- Proč klesly prodeje i ve zbytku světa.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.