Mají skvělou osobnost, kolegům sice ne vždy umí pomoci s prací, ale sami od sebe jim donesou kafe. S posunem pracovního trhu směrem k většímu docenění takzvaných měkkých dovedností firmy stále častěji najímají lidi, kteří je oslní na pohovoru, ale nemusí mít na danou pozici potřebnou kvalifikaci. Vnímají totiž, že obohatí pracovní tým. Najmutí člověka pro jeho osobnost se ale může firmě vymstít.
V zahraničních médiích a na sociálních sítích se pro tento koncept zaměstnance, jehož hlavním přínosem firmě je jeho komunikativnost a týmový duch, v posledních týdnech vžil pojem personality hire – tedy člověk najatý na základě své osobnosti. Podle výzkumu americké personální firmy Monster z letošního června se za tohoto pracovníka považuje téměř polovina Američanů.
Co se dočtete dál
- Kdo je personality hire a co může přinést do firmy.
- Proč je ale možná dobré se mu vyhnout.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.