Pracujeme asi tak šestkrát pomaleji, popisuje situaci po červencovém startu digitalizace stavebního řízení tajemník Prahy 16 Pavel Jirásek. A hned si postěžuje, že mediální výstupy ministra pro místní rozvoj a vicepremiéra pro digitalizaci Ivana Bartoše o tom, jak se systém postupně vylepšuje, vůbec neodpovídají realitě. „Co funguje dnes, nemusí fungovat zítra,“ shrnuje pak své dosavadní poznatky za dva měsíce provozu nového systému.
HN navštívily dva pražské stavební úřady vybrané na základě tipů od Sdružení tajemníků městských a obecních úřadů, aby zjistily, jak se úředníkům s novým systémem pracuje. Vedoucí stavebního úřadu v Praze 16 Lenka Böhmová názorně ukazuje, jak se s červencovým příchodem digitalizace změnila její práce. „Tady mám jednu žádost. Je to dotaz z úřadu práce, kterému máme potvrdit, že dotyčný člověk bydlí v bytě a má nárok na příspěvek na bydlení,“ popisuje. Následně jedním klikem myší zadá, o jakou věc se jedná, ze šablony si vybere vyjádření a tím přejde do karty, kde si vybere vyjádření pro úřad práce.
Hotovo má asi za minutu. Problém je, že šlo o ukázku toho, jak fungoval starý systém před digitalizací. V tom novém už je to výrazně těžší.
Co se dočtete dál
- Jak se úředníkům komplikuje práce v novém systému.
- Co podle nich udělal ministr Ivan Bartoš špatně.
- Proč se úředníkům špatně pracuje s dokumenty.
- Co slibují Piráti.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist