Unijní země ztrácí pod tíhou vysokých cen energií a přemíry regulací konkurenceschopnost na zahraničních, ale fakticky i domácích trzích. Asi nejlépe je to vidět na našem nejbližším a zároveň největším obchodním partnerovi – Německu. To prochází dlouhodobou deindustrializací vedoucí až k už nevyhnutelné změně dřívějšího byznysmodelu s nižším potenciálem.

Typickým příkladem je dřívější německá vlajková loď – automobilový průmysl, který postupně ztrácí na významu. Potvrzuje to jak jeho klesající podíl na HDP, tak i počet vyrobených automobilů, který se za posledních sedm let smrsknul o 35 procent.

Zbývá vám ještě 70 % článku

Co se dočtete dál

  • Proč německý automobilový průmysl ztrácí na významu?
  • Může být znovuzavedení šrotovného prostředkem k záchraně německého průmyslu?
  • Proč by se Česká republika mohla stát „spoludlužníkem“?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Baví vás číst názory chytrých lidí? Odebírejte newsletter Týden v komentářích, kde najdete výběr toho nejlepšího. Pečlivě ho pro vás každý týden sestavuje Jan Kubita a kromě jiných píší Petr Honzejk, Julie Hrstková, Martin Ehl a Luděk Vainert.