Unijní země ztrácí pod tíhou vysokých cen energií a přemíry regulací konkurenceschopnost na zahraničních, ale fakticky i domácích trzích. Asi nejlépe je to vidět na našem nejbližším a zároveň největším obchodním partnerovi – Německu. To prochází dlouhodobou deindustrializací vedoucí až k už nevyhnutelné změně dřívějšího byznysmodelu s nižším potenciálem.
Typickým příkladem je dřívější německá vlajková loď – automobilový průmysl, který postupně ztrácí na významu. Potvrzuje to jak jeho klesající podíl na HDP, tak i počet vyrobených automobilů, který se za posledních sedm let smrsknul o 35 procent.
Co se dočtete dál
- Proč německý automobilový průmysl ztrácí na významu?
- Může být znovuzavedení šrotovného prostředkem k záchraně německého průmyslu?
- Proč by se Česká republika mohla stát „spoludlužníkem“?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist