Pražské letiště se v posledních letech potýká s rostoucí konkurencí ve středoevropském prostoru. Sám předseda Letiště Praha Jiří Pos přiznává, že jeho společnost nemůže konkurovat velkým evropským hubům, jako je rakouská Vídeň nebo německý Mnichov. Důvod je prostý: mají oporu v bázovaných a silných dopravcích, jako je Austrian Air, potažmo Lufthansa.
„Varšava má zase LOT, výrazně s ní spolupracuje i Krakov. My takového partnera nemáme. Nejvíce nám je podobná Budapešť nebo Berlín,“ uvedl v nedávném rozhovoru s HN Pos. Situace by se ale mohla pomalu otáčet. Letiště totiž jedná se silným a dravým dopravcem o bázi, tedy o základně, kdy by aerolinka měla v Praze zaparkovaná svá letadla a přidala řadu nových linek.
Co se dočtete dál
- S jakým dopravcem pražské letiště jedná.
- Co by mohl přinést.
- Jaké další aerolinky v Praze posilují.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.