Pražské letiště se v posledních letech potýká s rostoucí konkurencí ve středoevropském prostoru. Sám předseda Letiště Praha Jiří Pos přiznává, že jeho společnost nemůže konkurovat velkým evropským hubům, jako je rakouská Vídeň nebo německý Mnichov. Důvod je prostý: mají oporu v bázovaných a silných dopravcích, jako je Austrian Air, potažmo Lufthansa. 

„Varšava má zase LOT, výrazně s ní spolupracuje i Krakov. My takového partnera nemáme. Nejvíce nám je podobná Budapešť nebo Berlín,“ uvedl v nedávném rozhovoru s HN Pos. Situace by se ale mohla pomalu otáčet. Letiště totiž jedná se silným a dravým dopravcem o bázi, tedy o základně, kdy by aerolinka měla v Praze zaparkovaná svá letadla a přidala řadu nových linek.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • S jakým dopravcem pražské letiště jedná.
  • Co by mohl přinést.
  • Jaké další aerolinky v Praze posilují.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.