Během letošního druhého pololetí bylo sedm z devíti evropských automobilek nuceno snížit výhled na výsledky za celý rok. Výjimkou jsou automobilky Renault a Ferrari, které zatím k podobnému prohlášení nepřistoupily.

Nejčastěji zmiňovaným důvodem byla rostoucí konkurence ze strany čínských výrobců, celosvětově slabší poptávka po automobilech a problémy v dodavatelských řetězcích. I proto téměř třetina hlavních závodů na výrobu osobních automobilů pěti největších evropských automobilek byla v loňském roce nedostatečně vytížena.

Je tedy logickým vyústěním, že se v posledních týdnech dozvídáme o nejrůznějších plánech na uzavírání jednotlivých továren a snižování celkového počtu zaměstnanců, a to nejčastěji ve spojení se společnostmi Volkswagen a Stellantis, u kterých jsou problémy nejviditelnější. Není však pochyb, že se úsporná opatření budou zavádět napříč celým sektorem.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Jaká je aktuální situace evropských automobilek?
  • Co stojí za poklesem poptávky po automobilech?
  • Jak se zapadá rostoucí konkurence z Číny do celkového obrazu?
  • Jak přechod na elektromobilitu ovlivňuje výrobní plány?
  • Jaké jsou možné úsporné kroky automobilek v reakci na krizi?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Baví vás číst názory chytrých lidí? Odebírejte newsletter Týden v komentářích, kde najdete výběr toho nejlepšího. Pečlivě ho pro vás každý týden sestavuje Jan Kubita a kromě jiných píší Petr Honzejk, Julie Hrstková, Martin Ehl a Luděk Vainert.