Během letošního druhého pololetí bylo sedm z devíti evropských automobilek nuceno snížit výhled na výsledky za celý rok. Výjimkou jsou automobilky Renault a Ferrari, které zatím k podobnému prohlášení nepřistoupily.
Nejčastěji zmiňovaným důvodem byla rostoucí konkurence ze strany čínských výrobců, celosvětově slabší poptávka po automobilech a problémy v dodavatelských řetězcích. I proto téměř třetina hlavních závodů na výrobu osobních automobilů pěti největších evropských automobilek byla v loňském roce nedostatečně vytížena.
Je tedy logickým vyústěním, že se v posledních týdnech dozvídáme o nejrůznějších plánech na uzavírání jednotlivých továren a snižování celkového počtu zaměstnanců, a to nejčastěji ve spojení se společnostmi Volkswagen a Stellantis, u kterých jsou problémy nejviditelnější. Není však pochyb, že se úsporná opatření budou zavádět napříč celým sektorem.
Co se dočtete dál
- Jaká je aktuální situace evropských automobilek?
- Co stojí za poklesem poptávky po automobilech?
- Jak se zapadá rostoucí konkurence z Číny do celkového obrazu?
- Jak přechod na elektromobilitu ovlivňuje výrobní plány?
- Jaké jsou možné úsporné kroky automobilek v reakci na krizi?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.