Rok 2024 byl pro evropské automobilky náročný. Hlavním výrobcům meziročně klesají zisky, prodeje aut jim na domácím kontinentu stagnují, na asijském se propadají. Pro budoucnost oboru navíc nevěstí nic dobrého, že se elektroauta v Evropě neprodávají tak, jak si politici a výrobci před pár lety mysleli.

Výrazně to automobilky pocítí už v příštím roce, kdy Evropská komise (EK) zpřísní emisní limity vypouštěného oxidu uhličitého u nových aut. Průměrně mají klesnout z letošních 116 gramů na necelých 93,6 gramu na ujetý kilometr. V závěru roku se proti plánu EK začínají šikovat jak politici, tak byznys.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Co přinese rok 2025 evropskému autoprůmyslu.
  • Jak se vyvíjejí debaty ohledně emisí.
  • Jak změny dopadají na český autoland.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.