Startupový sektor získává při jednání s politiky na svou stranu těžkou lobbingovou váhu. Česká startupová asociace, která vznikla loni v listopadu a zastupuje přes 60 začínajících firem, se nově stává členem Svazu průmyslu a dopravy. Kromě tlaku na politiky a prosazování důležitých legislativních změn má vzájemná spolupráce lépe propojit menší inovativní firmy s velkými podniky, které svaz průmyslu dlouhodobě zastupuje.

Viceprezident Svazu průmyslu a dopravy Radek Špicar a zakladatel České startupové asociace Martin Jiránek v rozhovoru pro HN vysvětlují, jak by obě organizace chtěly k začínajícím podnikatelům dostat víc peněz a jaké další změny start-upy požadují. 

Svaz průmyslu a dopravy je dlouhodobě vnímán jako organizace hájící zájmy především velkých výrobních firem. Co z tohoto pohledu znamená spojení s Českou startupovou asociací?

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Proč se svaz průmyslu spojuje se startupovou asociací.
  • S jakými požadavky půjdou za vládou.
  • Jak hodlají nastartovat kapitálový trh v Česku?
  • Jak by měla na státní úrovni vypadat organizace, s kterou by start-upy jednaly.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Zajímají vás další kvalitní články z Hospodářských novin? Výběr těch nejúspěšnějších posíláme každý všední den večer v našem newsletteru 7 v SEDM, který si můžete zdarma přihlásit.