Výrobci ekonafty vyráběné z odpadních olejů a tuků, například z gastronomie, tvrdí, že díky čistšímu spalování má nižší výfukové emise oproti klasickému palivu. Teoreticky to znamená, že auto používající tuto syntetickou naftu HVO100 bude při kontrolách měření emisí vykazovat lepší výsledky. Redakce HN se rozhodla vyzkoušet, zda je to pravda.
HVO100 jsme zkoumali a porovnávali s běžnou naftou přesným měřením na emisní válcové zkušebně, a to rovnou na dvou modelech Škoda Octavia. Šlo o vůz druhé generace z roku 2005 s tradičním 1.9 TDI bez filtru pevných částic a moderní auto čtvrté generace s dvoulitrovým dieselem. HN se syntetickou naftou podrobně zabývaly v článku vydaném 26. května.
Co se dočtete dál
- Jak HVO100 ovlivňuje emise škodlivin v porovnání s běžnou naftou.
- Jaká byla reakce starší a moderní Škody Octavia na HVO100.
- Jaké konkrétní hodnoty emisí jsme v laboratoři naměřili.
- Jaké byly rozdíly ve spotřebě mezi HVO100 a klasickou naftou.
- Jaké další výhody má HVO100.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.