V době útlumu uhlí a oceláren to byla poslední roky jedna z klíčových komodit, které umožňovaly českým železničním dopravcům udržet slušné hospodářské výsledky. Jde o dřevo z oblastí kůrovcových kalamit i z plánovaných průřezů ve zdravých lesích.

Ve spoustě odlehlejších železničních stanic bylo možné vidět pár vagonů, do kterých lesníci překládali kulatinu přímo ze svých nákladních automobilů. Teď je s tím do značné míry konec. Možná dočasně, možná napořád.

Klíčový zákazník Wood & Paper totiž požádal ČD Cargo od začátku července o takzvaný zákaz nakládky v řadě stanic. Ukazují to interní dokumenty nákladního dopravce, které HN získaly. A rázem přepravy výrazně zeslábly, některé vlaky v podstatě přestaly jezdit.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • O jak velký objem zakázek jde?
  • A povede se železnici přepravu dřeva vůbec udržet?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se