V době útlumu uhlí a oceláren to byla poslední roky jedna z klíčových komodit, které umožňovaly českým železničním dopravcům udržet slušné hospodářské výsledky. Jde o dřevo z oblastí kůrovcových kalamit i z plánovaných průřezů ve zdravých lesích.
Ve spoustě odlehlejších železničních stanic bylo možné vidět pár vagonů, do kterých lesníci překládali kulatinu přímo ze svých nákladních automobilů. Teď je s tím do značné míry konec. Možná dočasně, možná napořád.
Klíčový zákazník Wood & Paper totiž požádal ČD Cargo od začátku července o takzvaný zákaz nakládky v řadě stanic. Ukazují to interní dokumenty nákladního dopravce, které HN získaly. A rázem přepravy výrazně zeslábly, některé vlaky v podstatě přestaly jezdit.
Co se dočtete dál
- O jak velký objem zakázek jde?
- A povede se železnici přepravu dřeva vůbec udržet?
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.