Turistka se rozhodla na video zachytit moment ze své návštěvy Prahy. Ona a další lidé v záběru jsou uprostřed Vltavy na šlapadlech a snaží se bojovat s vlnami a zvedajícím se větrem před přicházející bouřkou. Nevypadá to jako ideální turistický zážitek. „Dovolené s Jet2 se nic nevyrovná!“ zní pak v pozadí videa uživatelky slogan největší britské cestovní kanceláře Jet2 z její loňské oficiální reklamy. Právě jeho propojení se záznamy nepříjemných cestovatelských zážitků se v posledních týdnech stalo hitem na sociálních sítích. A k firmě přitáhlo pozornost milionů lidí.

Uživatelé TikToku či Instagramu totiž používají nahrávku originální reklamy této cestovní kanceláře, která vyšla v lednu 2024. „Teď můžete získat slevu 50 liber na člověka, to znamená 200 liber pro čtyřčlennou rodinu!“ pokračuje energická reklama.

K ní ale uživatelé přidávají ironické záznamy, které obsahu reklamy vůbec neodpovídají. A tak na videích s tímto zvukem například bojují se silným větrem, aby postavili stan, v lijáku leží na lehátku dovolenkového resortu, topí se nebo na ně útočí velbloud.

Počet vyhledávání hesla „Jet2 holiday“ na Googlu v posledním měsíci násobně vzrostl po celém světě včetně Česka i domovské Velké Británie, kde je firma známá pro levné zájezdy a charterové lety do populárních destinací zejména po Evropě. Samotný reklamní spot, který loni běžel v britských televizích, má aktuálně na YouTube 3,2 milionu zhlédnutí a počty rychle rostou.

@madsjpg Still funny 😭😭 nothing beats a jet2 holiday frrrrr #jet2 #jet2holidays #trend #funny #holiday #travel ♬ Jet2 Advert - ✈️A7-BBH | MAN 🇬🇧

Zvukovou stopu reklamy pak na sociální síti TikTok doposud uživatelé využili k 1,4 milionu videí, a to zejména v období mezi letošním květnem a červencem. Populárním se tam zvuk stal zejména díky povaze algoritmu této sítě, který nabízí videa uživatelům podle popularity a je tak jednoduché dosáhnout efektu sněhové koule, píše deník The New York Times. A poznamenává, že ačkoli se každý rok vždy na internetu objeví nějaký hudební „hit léta“, který hrají v každém rádiu, letos tuto pozici zastupuje právě reklama na Jet2.

I ta totiž nyní hraje v klubech, přesněji remixy její zvukové stopy. A zpěvačka Jess Glynne, jejíž písnička Hold My Hand hraje na začátku spotu, nyní nemůže danou skladbu na koncertě odzpívat bez toho, aby jí diváci neskandovali slogan firmy.

Samotná firma Jet2 se doposud nevyjádřila k tomu, do jaké míry viralita reklamy ovlivnila její byznys. Začala ale rozdávat některým lidem, kteří s ní sdíleli videa na TikTok, poukazy na zájezdy. Ve vlastním obsahu na sociálních sítích pak společnost uvádí slevové kódy na své služby.

@lewiswakedj Nothing beats a @jet2 holiday. @Jess Glynne @Subway Cowgate #dj ♬ Hold My Hand Jet2 Edit - Lewis Wake

A popularitu získala i britská herečka Zoë Listerová, která původní reklamu namluvila. Britská i americká média si ji nyní zvou na rozhovory. „V posledním týdnu se to už stalo úplně bizarním. Jsem ve vlaku nebo v kavárně a slyším, jak si lidé kolem mě pouští videa s mým hlasem,“ řekla například televizi NBC.

Například odborník na digitální kulturu Andreas Schellewald pro britský deník Guardian uvedl, že tento případ ukazuje, jak se firmám vyplatí přizpůsobení se tomu, co lidé chtějí. Společnosti Jet2 se náhodou podařilo rozšířit povědomí o sobě jakožto značce mezi velký počet lidí. Nevýhodou ale podle něj je, že nemá vůbec žádnou moc nad tím, s čím si ji nyní spojují. „Z pohledu značky je to velmi riskantní,“ řekl Schellewald.

Zajímají vás další kvalitní články z Hospodářských novin? Výběr těch nejúspěšnějších posíláme každý všední den večer v našem newsletteru 7 v SEDM, který si můžete zdarma přihlásit.

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist