Tuzemská e-commerce se zvedá a spolu s ní i část, kde se prodávají věci z druhé ruky. Mezi online bazary nejrychleji roste hráč, s nímž to řadu let vypadalo všelijak. Aukro bývalo dominantní silou internetového nakupování v Česku, pak ale kombinací několika chybných byznysových rozhodnutích padlo téměř na dno. Pod novými majiteli ovšem portál změnil taktiku a byznysově se probudil k novému životu.

Zatímco v roce 2019, kdy do Aukra vstoupila finanční skupina Pale Fire Capital, mělo tržiště obrat zhruba 1,5 miliardy korun, dnes je toto číslo více než dvojnásobné. V loňském roce se na portálu, který je silný i na Slovensku, prodalo šest milionů produktů a přibylo 213 tisíc nových uživatelů. Trend pokračuje, za první letošní kvartál Aukru narostl počet ekonomicky aktivních uživatelů v meziročním srovnání o deset procent.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak se daří aukčnímu portálu a online bazaru Aukro.
  • Jak se portál změnil pod současnými vlastníky a na jaké rozhodnutí předchozích vedení museli reagovat.
  • Které aukční strategie přivedly Aukro zpět na vrchol.
  • Jaké zboží se prodává nejvíce na Aukru a co je trendy.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.