Železniční nákladní doprava v Evropě je na tom bídně. Symbolickým potvrzením je předčasná rezignace generálního ředitele Deutsche Bahn (DB) Richarda Lutze. I když jeho odchod souvisí s problémy celé skupiny DB, dlouhodobě ztrátový provoz nákladní divize DB Cargo (350 mil. eur jen za loňský rok) má na nich významný podíl. Podnik už šestnáct let v řadě generuje ztrátu, jen za první pololetí 2025 poklesly jeho tržby o devět procent a objem přeprav se propadl o deset procent.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Jaké jsou hlavní příčiny krize nákladní železniční dopravy v Evropě.
  • Jaké budou důsledky propouštění a omezení provozů na přesun nákladu na silnice.
  • Jak evropská regulační pravidla omezují možnost cílené státní pomoci národním dopravcům.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Baví vás číst názory chytrých lidí? Odebírejte newsletter Týden v komentářích, kde najdete výběr toho nejlepšího. Pečlivě ho pro vás každý týden sestavuje Jan Kubita a kromě jiných píší Petr Honzejk, Julie Hrstková, Martin Ehl a Luděk Vainert.