Největší světový výrobce baterií do elektroaut představil možný „gamechanger“ v dalším vývoji a směřování elektromobility. Čínská společnost CATL se ve čtvrtek pochlubila novou lithium-železo-fosfátovou baterií (LFP), která má vyřešit problémy s dlouhým nabíjením a krátkým dojezdem elektroaut. Výrobce, který je zároveň nejvýznamnějším dodavatelem klíčového dílu do vozů americké automobilky Tesla, slibuje, že jeho baterie umožní autu dojezd kolem 700 kilometrů. Více však zaujme jiná její vlastnost.
Článek již není odemčený!
Váš známý vám umožnil přečíst si článek zdarma, ale uplynula doba, po kterou je článek odemčený.
Pro neomezený přístup ke všem článkům na našem webu si můžete zakoupit předplatné za 40 Kč.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.