Během posledních let se významně zdigitalizoval prodej všech bankovních produktů a finanční domy dnes – snad s výjimkou hypoték – obsluhují své retailové klienty primárně v mobilních aplikacích. I proto do jejich vývoje ročně investují stovky milionů korun. Tímto směrem hodlají pokračovat i nadále. Klíčová pro ně v tomto směru bude kvalitní práce s klientskými daty, kterých mají k dispozici ohromné množství. „Aktuálně největší výzvou při využití technologií na bázi umělé inteligence je vývoj uživatelské aplikace, která umožní přirozenou konverzaci mezi klientem a strojem. Jejím výsledkem by měla být datově podložená a maximálně personalizovaná finanční doporučení pro konkrétního zákazníka,“ říká Tomáš Salomon, předseda představenstva a generální ředitel České spořitelny.
Ta se letos umístila první v soutěži Visa Nejlepší banka 2024. Pomohly jí k tomu i dobré výsledky v ekonomickém hodnocení. Banka v letošním roce pravděpodobně vykáže nejlepší výsledek hospodaření v historii.
Článek již není odemčený!
Váš známý vám umožnil přečíst si článek zdarma, ale uplynula doba, po kterou je článek odemčený.
Pro neomezený přístup ke všem článkům na našem webu si můžete zakoupit předplatné za 40 Kč.
Co se dočtete dál
- Jak bude vypadat obsluha klientů bank v mobilních aplikacích.
- S čím vším bude moci digitální „chatbot“ klientům poradit.
- Jaký je odhad čistého zisku České spořitelny v letošním roce a proč by mohl být rekordní.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.