Američtí kongresmani si pozvali mladého miliardáře Marka Zuckerberga, aby veřejně vysvětlil, co se to děje na jeho sociální síti Facebook. Témat k diskusi bylo hodně, od ovlivnění amerických voleb cílenou ruskou inzercí po vytěžování osobních dat firmou Cambridge Analytica. Některým zákonodárcům však bylo nejdřív nutné vysvětlit alespoň základy fungování Facebooku. Zuckerberg třeba musel odpovídat na dotaz, jak může jeho síť vůbec fungovat, když se za používání Facebooku nic neplatí. "Máme na ní reklamy," poznamenal k tomu suše.
Z komunikačního pohledu se celá firma evidentně rozhodla, že se nenechá vmanévrovat do pozice viníka, a naopak se přihlásí mezi oběti. Zuckerberg při slyšeních působil jako mírně udivený geek, kterého překvapuje, že jeho dobře míněnou snahu někdo zneužil pro tak nehorázné účely. Provozní ředitelka Sarah Sandbergová v rozhovoru pro americké rádio NPR mluvila o tom, jak Facebook věří v sílu sociálních propojení a jak byl příliš idealistický. Najednou si společnost uvědomuje, jak málo chránila soukromí svých uživatelů.
Ještě na vás čeká 80 % článku. S předplatným HN můžete začít číst bez omezení a získáte plno dalších výhod!
Máte již předplatné? Přihlaste se.
Nebo si kupte jen tento článek za 19 Kč.
Nákup jednoho článku
Zadejte e-mailovou adresu
Zadejte e-mailovou adresu. Zadaná e-mailová adresa je ve špatném formátu.
Máte již účet? Přihlaste se.
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste si článek mohli po přihlášení kdykoliv přečíst.
Přihlaste se
Zdá se, že už se známe
Pod vámi uvedenou e-mailovou adresou již evidujeme uživatelský účet. Přihlaste se.
Nemáte ještě účet? Zpět na zadání e-mailu »
Jste přihlášen jako
Na e-mailovou adresu vám pošleme potvrzení o platbě.