Když Markéta Ubíková před několika lety dělala hloubkový výzkum mezi rodiči malých dětí pro tvorbu jedné části aplikace Smog Alarm, zjistila při tom, že mají překvapivě nízkou digitální gramotnost. Zcela nedostatečně využívali internet, sociální sítě či mobilní aplikace ke zlepšení kvality svého života. Šlo především o ženy, a to napříč vzděláním, věkem či ekonomickou situací. "Do té doby jsem žila v bublině, kde lidé kolem mě digitální nástroje běžně používali. Tady jsem ale přišla na to, že ženy například vůbec neznají aplikace, které by jim mohly ulehčit život, nebo nevědí, jak je efektivně použít," popisuje svůj střet s realitou tehdejší ředitelka organizace Čisté nebe.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.