Hospodářské noviny i letos vyhlašují každoroční soutěž o nejlepší inovaci v rámci ankety Nejlepší pojišťovna. O výsledcích této kategorie rozhodnou čtenáři, hlasovat mohou na webu Nejlepší pojišťovny, a to do 5. července. Výsledky budou oznámeny 9. listopadu ve speciální příloze HN.

Allianz Pojišťovna

Dvouminutová pojistka

  • On-line pojištění majetku a vozidla již od dvou minut.
  • Pojištění sjednají lidé zaplacením.
  • Pokud má zákazník uzavřené jiné smlouvy, sjednávač automaticky načte až 21procentní slevu.

Během dvou minut, on-line a zcela bez papírů slibuje Allianz Pojišťovna vyřízení pojištění majetku či vozidla. U autopojištění stačí vložit SPZ auta a systém si informace o vozidle sám dovyplní.

Pojištění je sjednáno zaplacením, není nutné tedy například jezdit na pobočku kvůli samotnému podpisu. Platit je navíc možné jednoduše přes mobilní telefon, a to pomocí Apple Pay či Google Pay. Pojištění pak začíná okamžitě platit.

Pokud mají zákazníci už nějaký produkt u Allianz sjednaný, mohou navíc dostat automaticky slevu ve výši až 21 procent. Sjednávací systém jiné pojistky sám rozezná, zákazníci tedy nemusí hledat své staré smlouvy.

ČSOB Pojišťovna

Virtuální asistentka Kate

  • Pomůže sjednat nové pojištění, ale i upozornit na zaplacení již sjednaných pojistek.
  • Výhledově má zvládnout většinu úkonů, kvůli kterým lidé chodí do pojišťovny.
  • Kate je součástí aplikace DoKapsy.

Virtuální asistentka Kate pomůže včas zaplatit pojištění, sjednat pojistku pro mazlíčka či zobrazit přehled aktuálních smluv. Aktuálně řeší pro zákazníky ČSOB Pojišťovny základní úkony, do budoucna ji chce pojišťovna rozšířit, aby zvládla většinu věcí, kvůli kterým chodí lidé na pobočky.

Podle pojišťovny virtuální asistentka nabízí individuální přístup, má totiž přehled o všech produktech, které zákazník využívá, a dokáže mu tedy navrhnout, které služby by se mu mohly hodit nebo jak ušetřit.

Kate je možné buď psát, nebo s ní rovnou mluvit. Je dostupná kdykoliv a kdekoliv, klienti ji mohou využívat zcela zdarma. Dostupná je přes aplikaci DoKapsy nebo ČSOB Smart.

Direct pojišťovna

Chat Directu

  • Klienti u Direct pojišťovny nekomunikují s roboty.
  • Chat obsluhuje podpora klientského centra.
  • Pojišťovna ho postupně nasazuje na všechny části webu.

Pojišťovna Direct šla na komunikaci se zákazníky prostřednictvím počítače trochu jinak než ostatní. Místo chatovacího robota nabízí na svém webu chat s živým pracovníkem klientského centra pojišťovny.

Direct tím reaguje na tři nejčastější důvody nespokojenosti klientů všech pojišťoven, kterými jsou nedostatečná komunikace, komplikované produkty a také nemožnost se do pojišťovny dovolat.

Podle pojišťovny jsou lidé na komunikaci formou chatu zvyklí ze sociálních sítí, nová forma komunikace tak doplní standardní písemnou a telefonickou komunikaci. Chat má být proti nim rychlejší i efektivnější.

Generali Česká pojišťovna

Zdravotní chatbot Medik Leo

  • Využívá data od lékařských týmů a datových specialistů.
  • Vyhodnocuje více než 1200 symptomů a přes 600 diagnóz.
  • Jeho úspěšnost přesahuje 90 procent.

Klienti Generali České pojišťovny se sjednaným životním pojištěním mohou přes klientskou zónu využít chatbota Medika Lea. Ten byl vyvinut speciálně pro český trh a pomůže lidem s jejich diagnózou na základě zadaných potíží a příznaků.

Na základě odpovědí zobrazí Medik Leo pravděpodobnou diagnózu nebo příčiny zdravotních komplikací klienta. Ten je zároveň upozorněn, že se jedná o orientační informaci a měl by své potíže konzultovat s lékařem.

Na závěr je možné si stáhnout zprávu ve formátu PDF. Tu je pak možné ukázat třeba při konzultaci s lékařem. O nejčastějších diagnózách si mají lidé možnost přečíst základní informace. Nemusí tak hledat nic navíc na internetu.

Pillow pojišťovna

Pillow pojištění úrazu a nemoci

  • Kompletní rizikové pojištění osob, přičemž se nejedná o životní pojištění (první v EU).
  • Sjednání probíhá on-line bez nutnosti cokoli podepisovat, místo toho stačí zaplatit.
  • Jednoduché podmínky na 14 stran (jiní mají až 50 stran).

Pillow pojišťovna začala letos nabízet nově pojištění úrazu a nemocí pro případ smrti, invalidity, pracovní neschopnosti a dalších rizik. Lidé si mohou vybrat ze dvou jednoduchých balíčků – buď si pojistí jen úrazy, anebo uzavřou kompletní pojistku, která navíc zahrnuje i pojištění pro případ nemoci.

Kalkulaci pojištění si lidé mohou jednoduše udělat pomocí webového formuláře. Sjednání samotné pojistky pak probíhá také on-line, místo podpisu stačí zaplatit. Předností má být i jednoduchost a přehlednost podmínek, které mají být stručnější než u konkurence.

Pillow láká i na rychlost – třeba při zlomenině vyplácí peníze ihned po doložení diagnózy, nečeká se na léčení.

Uniqa pojišťovna

Virtuální asistentka Niki

  • První nasazení hlasového robota na hlášení a registraci škod klienta.
  • Během hovoru robot požadavky nebo údaje „přepíše“ do systému. Systém pak sám najde vhodný další postup.
  • Po skončení hovoru je jeho přepis ve formě zprávy hned k dispozici.

Niki je nová virtuální asistentka pojišťovny Uniqa, která pomáhá klientovi s nahlášením škodních událostí. Během telefonátu o vzniklé škodě se každý požadavek nebo údaj od zákazníka na pozadí „přepíše“ a robot vymýšlí, jaký další postup zvolit. 

Klient po skončení hovoru dostane potvrzení o zaregistrování škodní události e-mailem a SMS. Niki klienta rovněž informuje, jaké budou další kroky ze strany pojišťovny a kdy může zákazník očekávat vyřízení celé záležitosti.

Podle pojišťovny nasazení robota ocení nejen zákazníci, ale i pracovníci call centra, jimž robot ulehčí práci, a budou se tak moct věnovat rychleji ostatním požadavkům klientů.