Davy turistů, kteří si v luxusních obchodech zkoušejí hodinky za statisíce až miliony korun či vybírají skutečně drahé kabelky nebo šátky. Běžný obrázek centra českého luxusu v pražské Pařížské ulici se změnil v březnu minulého roku, kdy do Česka dorazila pandemie. Výsledkem byly karantény v evropských zemích, zavřené obchody a omezené možnosti cestování.

Dopad koronaviru na turismus a prodejce luxusu byl drastický. A nevyhnul se ani českému prodejci luxusních kabelek – společnosti Luis Vuitton Česká, která spadá pod impérium LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton. Obrat firmy se loni podle nedávno zveřejněné výroční zprávy za uplynulý rok propadl na 533,5 milionu korun, když o rok dříve byl téměř 1,1 miliardy korun.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se