Realitní skupina Accolade provozuje jeden z dlouhodobě nejvýnosnějších fondů podle žebříčku HN. Jeho dvanáctiměsíční výnosy v loňském roce přesáhly 28 procent a na dvouciferné zhodnocení se může dostat i letos. Aby společnost Accolade dovedla poskytnout investorům atraktivní nabídku, musí se kromě Česka poohlížet i po nemovitostech v zahraničí. Kromě tradičních destinací jako Polsko přitom vstupuje i na českými firmami dosud neprobádaná území.

Už šestý projekt nyní rozjíždí ve Španělsku. U Burgosu postaví zhruba za miliardu korun halu o rozloze 40 tisíc metrů čtverečních pro japonského výrobce pneumatik Bridgestone. Accolade zvažuje, že po dostavbě halu zařadí klasicky do majetku svého fondu. „Aby byl fond dlouhodobě atraktivní i pro velké investory ze Západu, musí mít podíl portfolia na Západě vyšší než dnes,“ říká v rozhovoru pro HN šéf skupiny Milan Kratina.

HN: Španělsko nepatří mezi země, kam by se čeští investoři do komerčních nemovitostí hrnuli. Proč jste si vybrali zrovna tuto destinaci?

Ve Španělsku vidíme velký trh s relativně dostupnou pracovní silou. V regionech, které jsme si vybrali pro své první projekty, je limitovaná konkurence a nízká neobsazenost budov a dostatek lidí. V zemi se nachází dva velmi bohaté regiony – Katalánsko a Baskicko. Možná i proto oba dlouhodobě mluví o autonomii. Když tamní vztahy zploštím na ekonomiku a HDP na hlavu, tak jsou to, společně ještě s Madridem a Navarrou, nejúspěšnější regiony ve Španělsku. Tím pádem tam sídlí spousta našich potenciálních klientů, pro které bychom rádi připravili nové parky.

Zbývá vám ještě 80 % článku
Předplatné za 40 Kč na 4 týdny
  • První měsíc za 40 Kč, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se
Přehled realitních fondů v Česku