Německý koncern Volkswagen prochází turbulentní dobou. Má problém s vývojem softwaru pro elektrická auta, teprve půl roku se v pozici šéfa zabydluje Oliver Blume, který zároveň řídí i značku Porsche. Hlavní ale je, že automobilce klesají prodeje. Zatímco v roce 2019 prodala celá skupina v zemích Evropské unie 3,74 milionu nových aut, v roce 2022 to bylo jen 2,32 milionu. Mohou za to jak problémy ve výrobě kvůli chybějícím dílům – z linek od covidu sjíždí méně aut –, tak i menší zájem zákazníků o vozy koncernové značky z Wolfsburgu. Prodeje klesají sice téměř všem evropským značkám, ale tak velký sešup nezažila žádná z nich.

Automobilce přitom výrazně padají prodeje i v Číně. Na trhu, který je pro ni stále klíčový, se začínají výrazně prosazovat lokální výrobci, kteří pozvolna pronikají i do Evropy. Hlavně zásluhou svých nízkých cen by mohli tradičním evropským výrobcům prodejní čísla ještě srazit. Volkswagen se proto poohlíží po jiných trzích, než je Evropa a Čína.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se