Podíl nových aut, která pro svůj pohon využívají alespoň částečně elektřinu, v Evropě dál roste. Nejnovější čísla Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA) ukazují, že v listopadu tyto vozy tvořily téměř 52 procent ze všech prodaných osobních automobilů.
Největší část připadá na hybridy, tedy vozy, které se nemusí nabíjet a na elektřinu dokážou ujet jen krátkou vzdálenost. Dál ale přibývá i bateriových elektromobilů – v listopadu mělo tento pohon každé šesté nově prodané auto v Evropské unii. Česko v tomto směru zůstává konzervativní: přes polovinu nových aut jezdí na benzin, následuje naftový pohon a elektřinu většina tuzemských zákazníků akceptuje jen jako pomocníka v hybridech.
Rostou i celkové registrace nových vozů – v listopadu jich ve srovnání se stejným měsícem loňského roku přibylo téměř o sedm procent, což znamená šestnáctý měsíc v řadě, kdy se zvýšila meziroční čísla. Některé země ale hlásí ještě výraznější přírůstky – například italský trh vzrostl o 16 procent, francouzský o 14 a rekordmanem je s 54procentním růstem Bulharsko. Naopak v Německu, které je hlavním evropským odbytištěm aut, se za listopad prodalo o téměř šest procent aut méně.
Německo přestalo dotovat elektroauta. A hlasy proti zákazu spalovacích motorů mezitím sílí
Výrazně vyšší prodeje hlásí i většina automobilek včetně Škody Auto. Ta v listopadu dodala do zemí unie 52 a půl tisíce nových aut a stala se po Volkswagenu a BMW třetí nejprodávanější značkou. V meziročním srovnání vyskočila téměř o 39 procent, rychleji rostly jen Tesla, Nissan a Land Rover.