Cestovní kancelář se 104letou historií Čedok vloni zažila rekordní rok. Nejen z pohledu počtu cestujících a výše obratu, který za prodej zájezdů utržila, ale i z hlediska zisku. Rekordní útraty Čechů v době prudkého růstu cen si generální ředitel společnosti Stanislav Zeman vysvětluje hlavně tím, že lidé mají cestování v žebříčku priorit na úplné špici.
„Češi nechtějí sedět doma za pecí, v tom jsou si podobní s Nizozemci, které také potkáte v každém koutu světa. Možná tím, jak se v posledních dvou letech utlumil nákup vlastního bydlení, si lidé řekli, že si vydělané peníze raději užijí, než aby se tu trápili s hypotékami a inflací,“ říká. Po covidu si prý lidé – především z regionů – začali v ještě větším množství kupovat zájezdy do čtyř- a pětihvězdičkových hotelů, aby si dovolené „co nejvíce užili“. A to se odrazilo i v mnohem širší nabídce přímých spojů do exotických destinací z regionálních letišť, jako je Brno, Ostrava anebo České Budějovice.
Co se dočtete dál
- Jaké byly hospodářské výsledky Čedoku za loňský rok.
- Co jsou primární důvody masivního nárůstu zisku.
- Kde Češi berou peníze na rekordní útraty za dovolené po dvou letech vysoké inflace.
- O jaké destinace Čedok rozšíří letos svou nabídku.
- Jak velkou roli hrají v prodejích regionální letiště.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.