Cestovní kancelář se 104letou historií Čedok vloni zažila rekordní rok. Nejen z pohledu počtu cestujících a výše obratu, který za prodej zájezdů utržila, ale i z hlediska zisku. Rekordní útraty Čechů v době prudkého růstu cen si generální ředitel společnosti Stanislav Zeman vysvětluje hlavně tím, že lidé mají cestování v žebříčku priorit na úplné špici.

„Češi nechtějí sedět doma za pecí, v tom jsou si podobní s Nizozemci, které také potkáte v každém koutu světa. Možná tím, jak se v posledních dvou letech utlumil nákup vlastního bydlení, si lidé řekli, že si vydělané peníze raději užijí, než aby se tu trápili s hypotékami a inflací,“ říká. Po covidu si prý lidé – především z regionů – začali v ještě větším množství kupovat zájezdy do čtyř- a pětihvězdičkových hotelů, aby si dovolené „co nejvíce užili“. A to se odrazilo i v mnohem širší nabídce přímých spojů do exotických destinací z regionálních letišť, jako je Brno, Ostrava anebo České Budějovice.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jaké byly hospodářské výsledky Čedoku za loňský rok.
  • Co jsou primární důvody masivního nárůstu zisku.
  • Kde Češi berou peníze na rekordní útraty za dovolené po dvou letech vysoké inflace.
  • O jaké destinace Čedok rozšíří letos svou nabídku.
  • Jak velkou roli hrají v prodejích regionální letiště.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.