České dráhy řeší problém se svou vlajkovou lodí. Jednotky Pendolino přestanou v polovině srpna jezdit na Slovensko. Důvodem je paradoxně instalace modernějšího evropského zabezpečovače ETCS. S tímto bezpečnostním systémem ho ale zatím slovenské úřady na tamní tratě nevpustí.

Košičan jezdící mezi Prahou a východoslovenským městem je nejvýznamnějším spojem, který Pendolina ČD zajišťují. Jinak se totiž v posledních letech do zahraničí nepodívají. Tyto rychlovlaky, řečeno dobovou terminologií, si přitom ČD na konci 90. let objednaly právě s tím, že budou křižovat střední Evropu. Od srpna budou ale doslova zavřené v Česku. 

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak chtějí ČD situaci řešit.
  • A co to říká o českém přístupu k ETCS.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.