Jan Teplý váží slova, dbá na uměřený projev a jako šéf vnitřních firemních procesů a prodejů má na starosti mimo jiné jednání s obchodními řetězci. Detailně tak sleduje chování zákazníků. „Mám pocit, že se spotřebitelé vzpamatovali z toho děsu neustálého zdražování nejen energií, ale prakticky všeho. Je to vidět na objemu prodejů značkových výrobků, které meziročně za první pololetí vzrostly o šest procent,“ říká Jan Teplý. Jeho otec a stále hlavní postava Madety Milan Teplý se naproti tomu více angažuje směrem k zemědělcům, tedy k výkupu mléka. Jak Jan Teplý vidí budoucnost Madety a kdo ji jednou bude řídit?
Část byznysmenů, kteří jsou sdružení například v platformě Druhá ekonomická transformace, volá po strategické změně ekonomiky Česka. Souhlasíte jako představitel velké rodinné firmy?
V zásadě ano. Vidím velkou závislost na německé ekonomice především pro výrobce. Zároveň Německo v uplynulých letech až bezhlavě prosazovalo elektromobilitu a alternativní zdroje energií, což se ukazuje pro ekonomiku škodlivé. Nepovedla se jim moc ani integrace uprchlíků a z toho vyplývá, že náš největší a nejdůležitější soused nám teď příliš nepomáhá. Už také nejsme nejlevnější na výrobu, máme málo vlastního kapitálu a chybí strategie školství, inovací i bydlení. Z toho všeho vyplývá, že transformaci potřebujeme. Jen já moc nevěřím, že ji někdo skutečně udělá.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.