Podnikatel Kvido Štěpánek (67) vybudoval svůj byznys v 90. letech minulého století na fritézách a rychlovarných konvicích. Postupně ale firmu Isolit-Bravo z Jablonného nad Orlicí přebudoval. Z výrobce kuchyňských přístrojů se stal dodavatel plastových dílů pro autoprůmysl. V poslední době však Štěpánek přemýšlí o tom, jak z této branže vycouvat a uchytit se jinde. To ale není tak jednoduché, „všude je plno,“ říká.
Co ho k úvahám na pozvolné opouštění autoprůmyslu vede? „Přehlíží se dlouhodobé problémy, které se zametají pod koberec. Kvůli tomu se opravdu může stát, že tento průmysl v budoucnu padne a bude se propouštět,“ říká v rozhovoru pro HN Štěpánek, který se přitom označuje za životního optimistu. Ohledně budoucnosti výroby aut v Česku ale tak pozitivní není.
Co se dočtete dál
- V čem jsou problémy českého autoprůmyslu.
- Jak se byznysu nyní daří.
- Co si myslí o roku 2035 a zákazu prodeji vozů se spalovacím motorem.
- Jak se dívá na problémy Volkswagenu.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.