Podnikatel Kvido Štěpánek (67) vybudoval svůj byznys v 90. letech minulého století na fritézách a rychlovarných konvicích. Postupně ale firmu Isolit-Bravo z Jablonného nad Orlicí přebudoval. Z výrobce kuchyňských přístrojů se stal dodavatel plastových dílů pro autoprůmysl. V poslední době však Štěpánek přemýšlí o tom, jak z této branže vycouvat a uchytit se jinde. To ale není tak jednoduché, „všude je plno,“ říká.

Co ho k úvahám na pozvolné opouštění autoprůmyslu vede? „Přehlíží se dlouhodobé problémy, které se zametají pod koberec. Kvůli tomu se opravdu může stát, že tento průmysl v budoucnu padne a bude se propouštět,“ říká v rozhovoru pro HN Štěpánek, který se přitom označuje za životního optimistu. Ohledně budoucnosti výroby aut v Česku ale tak pozitivní není. 

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • V čem jsou problémy českého autoprůmyslu.
  • Jak se byznysu nyní daří.
  • Co si myslí o roku 2035 a zákazu prodeji vozů se spalovacím motorem.
  • Jak se dívá na problémy Volkswagenu.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.