Loni touto dobou české e-shopy dopíjely „hořký koktejl“, který jim v letech 2022 a 2023 namíchala inflace a nejistá makroekonomická situace. Razantně ochlazená poptávka spotřebitelů se promítla do tržeb, které citelně klesly. Rok 2024 už byl pro českou e-commerce lepší, vrátila se k růstu a k celkovým tržbám atakujícím 200 miliard korun.
Letošní rok by měl v nastaveném trendu pokračovat. Je tu ovšem pár otazníků, které mohou široce sdílený optimismus narušit.
Z údajů společnosti Shoptet vyplývá, že tržby malých a středních e-shopů v loňském třetím čtvrtletí meziročně vzrostly o 23 procent. Podobný růst vykazují i velké obchody. „E-commerce se v roce 2024 překlopila do růstu. V některých oblastech maloobchodu, jako jsou IT a elektronika, kosmetika a drogerie, hračky, potřeby pro domácí mazlíčky či sportovní vybavení, se dokonce stala hlavním motorem růstu,“ říká Petr Bena, místopředseda představenstva Alzy, tuzemské nákupní jedničky.
Co se dočtete dál
- Jak vypadá aktuální výkonnost české e-commerce.
- Co jsou hlavní trendy pro rok 2025.
- S jakými výzvami se budou muset podnikatelé potýkat.
- Čeho se obává Petr Bena z Alzy či Giuseppe Panarese z Allegra.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.