Loni touto dobou české e-shopy dopíjely „hořký koktejl“, který jim v letech 2022 a 2023 namíchala inflace a nejistá makroekonomická situace. Razantně ochlazená poptávka spotřebitelů se promítla do tržeb, které citelně klesly. Rok 2024 už byl pro českou e-commerce lepší, vrátila se k růstu a k celkovým tržbám atakujícím 200 miliard korun.

Letošní rok by měl v nastaveném trendu pokračovat. Je tu ovšem pár otazníků, které mohou široce sdílený optimismus narušit.

Z údajů společnosti Shoptet vyplývá, že tržby malých a středních e-shopů v loňském třetím čtvrtletí meziročně vzrostly o 23 procent. Podobný růst vykazují i velké obchody. „E-commerce se v roce 2024 překlopila do růstu. V některých oblastech maloobchodu, jako jsou IT a elektronika, kosmetika a drogerie, hračky, potřeby pro domácí mazlíčky či sportovní vybavení, se dokonce stala hlavním motorem růstu,“ říká Petr Bena, místopředseda představenstva Alzy, tuzemské nákupní jedničky.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jak vypadá aktuální výkonnost české e-commerce.
  • Co jsou hlavní trendy pro rok 2025.
  • S jakými výzvami se budou muset podnikatelé potýkat.
  • Čeho se obává Petr Bena z Alzy či Giuseppe Panarese z Allegra.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.