Americkou automobilkou Tesla se inspiruje řada konkurentů od Asie po Evropu. Nyní si chce její způsob výroby a organizace práce vzít za vzor i největší evropský výrobce aut. Německý koncern Volkswagen totiž prochází turbulentním obdobím. Klesá mu odbyt vozů, stoupají náklady na výrobu a závěr loňska strávili jeho manažeři dlouhým vyjednáváním s odbory o možném propouštění a zavírání továren, které neumí efektivně využít. Vedení proto hledá cestu, jak z toho ven.
Do konce desetiletí by hlavní značku mělo opustit 35 tisíc pracovníků. Kvůli převzetí výrobních metod Tesly by ale mohlo ve firmě skončit ještě více lidí. Propouštění se kvůli tomu bojí i ve Škodě Auto. A to přesto, že mladoboleslavská automobilka byla loni jednou z nejúspěšnějších značek koncernu a provozní marži táhla nahoru.
Co se dočtete dál
- O jaký gamechanger jde.
- Jak to dopadne na Škodu Auto.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.