V české e-commerce se rozjel cenový souboj doručovacích společností. Zásilkovna, respektive její mateřská firma Packeta, oznámila zdražení svých služeb k 20. únoru zhruba o 15 procent. Poslání standardního balíčku do pěti kilogramů vyjde nově na 72 korun bez DPH při podání do boxu a o deset korun levněji v případě podání rovnou na přepravním depu.
Zdražení oznámila i Balíkovna, která patří pod Českou poštu. Ta odeslání balíčku do 15 kilogramů na výdejní místo posunula z 69 na 75 korun. Pro neregistrované uživatele je cena ještě o deset korun vyšší.
U tuzemských e-shopů zejména krok Zásilkovny, logistické jedničky na českém trhu, vzbudil vlnu nevole – nevadí jim ani tak samotné zdražení, jako jeho možná souvislost s údajně nižšími cenami pro zahraniční tržiště, zejména pro čínské Temu.
Co se dočtete dál
- Jak reaguje DPD na zdražení Zásilkovny.
- Jaké podmínky má akce DPD.
- Jaké trendy panují v doručování balíků.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.