Podíl čepovaného piva na jeho celkových prodejích v Česku loni klesl pod 30 procent. To se podle dat Českého svazu pivovarů a sladoven stalo s výjimkou covidových let a zavřených hospod poprvé. U některých pivovarů je toto číslo ještě nižší, třeba Budějovický Budvar prodává v gastronomii už jen pětinu produkce. „Dlouhodobý pokles tohoto segmentu je na českém trhu patrný už více než dvě dekády,“ hodnotí obchodní ředitel Zdenek Havlena s tím, že ještě v devadesátých letech byl podíl hospod a maloobchodu na prodejích vyrovnaný.
Co se dočtete dál
- Jak pivovary reagují na pokles spotřeby čepovaného piva.
- Proč se v tom může skrývat příležitost pro minipivovary.
- Které minipivovary si otevřely hospody i mimo vlastní závod.
- Jak se loni dařilo pivovaru Libertas.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.