Moneta Bank je hrdým titulárním partnerem soutěže Živnostník roku už pěknou řádku let. Každoročně u soutěže je i Marek Dvořák, ředitel sekce pro živnostníky a drobné podnikatele Monety Bank.
Co by podle vás nemělo chybět správnému živnostníkovi?
Správný živnostník by měl mít především schopnost propojit odbornost s praktickým nadhledem. Nestačí jen umět dobře své řemeslo, důležitá je i schopnost plánovat, vyhodnocovat nové příležitosti a rozumět vlastní finanční situaci. Zásadní roli hraje i vytrvalost a chuť učit se novým věcem, protože dnešní trh je velmi dynamický a proměnlivý. A určitě nesmíme zapomenout na zdravou dávku odvahy.
U nejednoho z živnostníků na porotách zaznívalo, že jejich prvotním cílem není kvantita, že si zakládají na kvalitě a lokálnosti. Jak se na poměr kvality a kvantity díváte vy jakožto zástupce banky?
Věřím, že podnikatelé, kteří staví na kvalitě a pevném vztahu se zákazníky, mají větší šanci dlouhodobě uspět. Kvantita má smysl až ve chvíli, kdy je vybudován stabilní základ – kvalitní produkt, jasná strategie a dobré jméno. Lokálnost navíc stále více rezonuje u spotřebitelů, kteří chtějí vědět, kdo a jak jejich produkty vytváří.
Proč by si malí a střední podnikatelé měli vybrat právě vás jako bankovní instituci, které svěří své finance nebo si je od ní půjčí?
Podnikatelé mají v Monetě jistotu, že na své podnikání nejsou sami. Každý z nich má k dispozici vlastního prémiového bankéře, na kterého se mohou obrátit, kdykoli potřebují poradit nebo rychle vyřešit konkrétní situaci. Nabízíme širokou škálu produktů pro malé a střední podniky a dbáme na to, aby naše služby byly maximálně praktické. Naším cílem je být spolehlivým partnerem, který živnostníkům usnadní každodenní fungování i klíčová investiční rozhodnutí.
Vitaminová bomba v malých výhoncích. Pěstitel microgreens dodává bylinky do pražských restaurací
Kam se malé a střední podnikání posunulo za tu dobu, co máte tuto oblast v bance na starosti?
Posun je obrovský, dnešní podnikatelé pracují výrazně rychleji a flexibilita je klíčová. Vidím, že umí efektivně využívat data, automatizaci a procesní řízení – což bylo dříve běžné především u velkých korporací. Vnímám také silnou chuť inovovat a ochotu pracovat s moderními nástroji. Rostoucí je i zájem o lidi uvnitř firmy a o udržitelnost v rámci komunit, ve kterých působí. A je několik věcí, které se za tu dobu nezměnily: extrémní důraz na kvalitu, obrovské pracovní nasazení a množství energie a času, které podnikatelé své práci věnují.
Stáhněte si přílohu v PDF
Co živnostníci nejvíce postrádají?
Často jim chybí čas na rozvoj byznysu – místo toho musí věnovat velkou část energie administrativě a měnícím se povinnostem. V některých oborech je problémem nedostatek kvalifikovaných pracovníků a tlak na rychlé dodávky. Samozřejmě mnoho podnikatelů stále pociťuje nejistotu na trhu. O to důležitější je mít spolehlivé partnery a služby, které jim některé procesy ulehčí.
Podnikatelské soutěže letos slaví 20 let. Co byste jim popřál dál?
Především, aby i v dalších dvaceti letech dokázaly propojit podnikatele napříč regiony a obory a byly platformou, která inspiruje a motivuje k dalšímu růstu. Soutěže tohoto typu mají ohromný význam – dávají podnikatelům uznání, sebevědomí i novou energii do rozvoje svého byznysu.
Článek byl publikován ve speciální příloze HN Firma a živnostník roku.
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist








