Prodaná nevěsta by asi u žáků osmé třídy nepatřila k oblíbeným tématům v hudební výchově. To však neplatí na hodinách Olgy Kovaříkové z MŠ a ZŠ Přerov nad Labem, která letos získala třetí místo v soutěži o nejinspirativnějšího učitele Global Teacher Prize, již vyhlašuje nezisková organizace EDUin. Žáci se nejdřív naučili rytmus pomocí tanečku, který si sami vymysleli, potom si prošli a zmodernizovali text a pak ho zarapovali. „Pokud bych jim pustila rovnou operu, vůbec by tomu nerozuměli, nejsou zvyklí takovou hudbu poslouchat,“ vysvětluje. Když ale skladbu rozeberou, žáci ji pochopí mnohem snáz. V rozhovoru s HN Kovaříková také líčí, jak ozvláštnila například i hodinu dějepisu a proč známky kazí výuku.
Jak pro děti udělat hudební výchovu zábavnou?
Máme takovou dohodu. Jedna hodina je podle mě a další podle přání žáků a tak to střídáme. Mohou přijít se svou oblíbenou písničkou, já na ni připravím hudební činnosti, aby si ji mohli zahrát, zatančit. Neberu všechno, nesmí to být monotónní rytmus s jedním akordem, někdy má píseň nevhodný skrytý význam nebo je hodně sprostá, to si ji pak musí i přetextovat. Ale i to jsme dělali. Příprava písní na přání mi někdy zabere i tři až čtyři hodiny, takže na každou hodinu bych to nezvládla.
Co se dočtete dál
- Jak žáci reagují na výuku o menšinách a co je pokaždé překvapí.
- Proč je špatně, že nevyřčený cíl žáků je mít samé jedničky.
- V čem známky kazí výuku a jak žáky hodnotí.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist