Tomáš Fikar je jedním z veteránů domácí e-commerce scény, pohybuje se v ní v různých rolích i firmách přes dvacet pět let. V investorské skupině eRockets má jako byznys partner na starosti hledání nových příležitostí či sestavování manažerských týmů pro e-shopy, aby dosáhly co nejvyšších ziskových marží. A to dnes není v e-commerce zrovna lehký úkol. Podle Fikara se marže většiny obchodů pohybují v jednotkách procent. Zvlášť v poslední době musí e-shopy hlídat každé procento, aby neprodělávaly.
„V e-commerce se v poslední době výrazně mění zadání, které manažeři od vlastníků dostávají, a tím se mění i nároky na ně samotné. A někteří se nedokážou přizpůsobit,“ říká Fikar v rozhovoru pro HN. V eRockets působí společně se známými investory a podnikateli Ondřejem Klegou, Jiřím Hlavenkou nebo Josefem Mechem.
Skupina má podíly v e-shopech, jako jsou obchod s potravinami Grizly, se sportovní výbavou Sportega, módní firmy Ovečkárna a Vuch nebo nejnověji prodejce dřevěných výrobků ČistéDřevo.cz.
Co se dočtete dál
- Jak složitý je v dnešní době nábor lidí do managementu.
- Co se od manažerů vyžaduje.
- Co jsou další trendy v e-commerce.
- Pro jaké e-shopy je souboj s Temu likvidační.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.