Na světovou logistiku dopadají komplikace způsobené útoky Húsíů na lodě v Rudém moři nebo válkou na Ukrajině. Přesto vidí generální ředitel přepravní firmy Kuehne+Nagel Miroslav Pudil její výhled optimisticky a čeká v oboru pomalý růst. Tok zboží mezi Asií a Evropou se totiž téměř nezměnil. „Žádný zvrat ve výrobě v Evropě nenastal, v objemu přepravy to není vůbec vidět,“ řekl Pudil v rozhovoru pro Hospodářské noviny. Klíčovými globálními hráči, kteří teď logistiku nejvíc ovlivňují, jsou podle něj čínská online tržiště Temu a Shein.

Letos v září dánská logistická skupina DSV koupila německý DB Schenker. Jde o další koncentraci trhu. Jak to ovlivní Kuehne+Nagel, který sám patří mezi velké hráče? A nesnižuje se prostor pro menší firmy?

Je to opravdu velká akvizice (za 14,3 miliardy eur – pozn. red.) a může odebrat kapacitu pro menší speditéry. Na trhu je ale pro ně pořád místo, protože jsou v některých ohledech flexibilnější než velké korporáty. Mohou mít osobnější přístup, což hodně zákazníků chce. Nechtějí se bavit s chatbotem. Velcí i malí ale podle mě můžou bez problémů koexistovat. Navíc integrace DSV s DB Schenker rozhodně nebude jednoduchá. Pravděpodobně dojde ke zrušení řady pracovních míst a může vzniknout nejistota u zákazníků i zaměstnanců. Z toho může těžit Kuehne+Nagel i menší přepravci.

Zbývá vám ještě 80 % článku

Co se dočtete dál

  • Proč Kuehne+Nagel tolik nevyužívá železnici.
  • Proč letecké cargo táhnou čínské Temu a Shein.
  • Jaká existují ve světové logistice úzká hrdla.
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.