Berlínské společnosti Zalando, podnikající v e-commerce, se od jejího vzniku v roce 2008 velice dařilo. Prodej módních oděvů a jejich doplňků, obuvi a kosmetiky rozličných značek přes internetovou platformu rychle stoupal. Příjmy plynoucí z prodejní provize se v období 2017 až 2021 více než zdvojnásobily na 10,4 miliardy eur. Ale od té doby žádná sláva. Byznys v lepším případě stagnuje, počet zákazníků klesá. Značnou část z nich odloudila tvrdá konkurence z Číny nabízející velmi nízké ceny.
Co se dočtete dál
- Jaké praktiky používají čínské platformy.
- Co porušují.
- Co navrhují němečtí politici a byznys.
- Jak si vede Zalando.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.