Nedávno spatřil světlo světa nový strategický dokument Evropské komise určující priority pro budoucí směřování vnitřního trhu EU. A jak je bohužel tradicí, Českem to prošlo bez většího zájmu.

Přesto je jednotný trh, který v rámci EU již více než třicet let budujeme, tím, co bychom měli mít na celé evropské integraci nejraději. Otevřenost naší ekonomiky, silná orientace na vývoz průmyslových výrobků a úzké vazby na naše sousedy znamenají, že fungující vnitřní trh a boj s protekcionismem musí být pro naše politiky jasným tématem číslo jedna. Vzhledem k aktuálnímu stavu globální ekonomiky a nejistotám v mezinárodním obchodě je odstraňování vnitroevropských bariér ještě o dost naléhavější.

Zbývá vám ještě 90 % článku

Co se dočtete dál

  • Jaké jsou hlavní priority nové strategie vnitřního trhu EU?
  • Jak vnitřní tržní překážky ovlivňují náklady firem?
  • Co se stalo s plány na zjednodušení podnikatelského prostředí?
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Všechny články v audioverzi + playlist
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Baví vás číst názory chytrých lidí? Odebírejte newsletter Týden v komentářích, kde najdete výběr toho nejlepšího. Pečlivě ho pro vás každý týden sestavuje Jan Kubita a kromě jiných píší Petr Honzejk, Julie Hrstková, Martin Ehl a Luděk Vainert.