Snaha získat co nejvíce detailů o svých klientech může v bankách dosáhnout dalšího rozměru. Uvažují o tom, že budou z uskutečněných transakcí analyzovat, jakou za sebou klient nechává uhlíkovou stopu. Ta je výrazně vyšší například při nákupu letenky u aerolinek než při útratě v restauraci.

„Bezpochyby existuje skupina klientů, kteří by takovou informaci uvítali. Není vyloučeno, že v budoucnu v čistě informativní formě nabídneme sledování transakční uhlíkové stopy těm klientům, kteří o to projeví zájem,“ říká mluvčí České spořitelny Filip Hrubý. Upozornil, že zatímco u fyzických osob má vše probíhat na principu dobrovolnosti, v případě firem už banky mají monitoring nařízený evropským úřadem pro banky European Banking Authority.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se