Blíží se doba, kdy stovky velkých českých firem začnou povinně zveřejňovat informace o své udržitelnosti, společenské odpovědnosti a dopadech svého podnikání na životní prostředí. Takzvané ESG (Environmental, Social and Governance) se bude týkat i velkých obchodních řetězců. Některých už od roků 2024 a 2025. Podle společnosti Impact Metrics, zabývající se udržitelností firem, většina obchodních řetězců takové údaje zatím nesdílí. Nejčastěji se odvolávají na to, že jde o citlivé informace.
Zveřejňování údajů o odpovědném podnikání, tedy nefinanční reportování, přitom přináší firmám řadu výhod, což už řada z nich pochopila. Po firmách jej požadují banky a investoři, jinak jim své peníze nepůjčí nebo nedají. Firmy si také kvalitně vypracovanými a dobře vyznívajícími reporty zvyšují svou konkurenceschopnost. Informace z nich mohou uplatnit rovněž v marketingu a blýsknout se s nimi u veřejnosti. Ta si přitom může být jistější, že se nejedná jen o klamání, tedy greenwashing, protože reporty se opírají o tvrdá data.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.