Elektroauto nikam nedojede, po pár letech mu odejde baterka, navíc jejich servis je drahý. Mýty, které dlouho doprovází prodej elektroaut v Česku, začínají pomalu opadávat. Je to vidět hlavně na prodejích nových vozů. Loni se za prvních pět měsíců prodalo 1318 nových elektroaut, letos je to ještě o tisíc více. Nová elektroauta jsou ale pro řadu domácích zájemců stále příliš drahá, většinu z nich pod milion korun neseženou. Poptávka Čechů se proto přesouvá do autobazarů, kam putují ojetá elektrická auta například z firemních flotil nebo od zahraničních soukromníků.

Spolu s mýty začínají opadat i bariéry, které zákazníky dříve od pořízení elektroaut odrazovaly. Všímají si toho i v největším autobazaru v Česku. „V současné době poptávka po bateriových vozech roste exponenciálně. Zatímco loni jsme prodali 84 elektrických vozů, letos je to do poloviny června už okolo 130,“ říká Karolína Topolová, ředitelka společnosti Aures Holdings, provozovatele největší sítě domácích autocenter AAA Auto. I kvůli zvýšené poptávce po ojetých elektroautech sestavily HN seznam pěti věcí, které by měli zákazníci vědět před tím, než do autobazaru vyrazí.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se

Chcete vědět, co se děje v české a světové ekonomice? Co si o aktuálních trendech myslí lidé z byznysu, majitelé firem a jejich šéfové? Každý týden v pátek vám naši top autoři přinášejí výběr toho nejlepšího a pohled z byznysové strany. Odebírejte Byznys newsletter.