Posledních 15 let to byla důležitá linka, která otevřela dveře konkurenci ve vlakové dopravě a táhla i nárůst cestujících. Linka z Prahy do Ostravy byla na české železnici klíčová. Podle informací HN se tam ale dopravci v posledních letech potýkají s poklesem zájmu, a tak si našli jinou destinaci, kde chtějí rozvíjet nabídku.
A nebyly k tomu potřeba ani žádné státní pobídky či dotace. I proto je překvapivé, že se přidávají i České dráhy. Svůj plán odmítly komentovat, ale HN získaly interní dokumenty, které ho odhalují.
Článek již není odemčený!
Váš známý vám umožnil přečíst si článek zdarma, ale uplynula doba, po kterou je článek odemčený.
Pro neomezený přístup ke všem článkům na našem webu si můžete zakoupit předplatné za 40 Kč.
Co se dočtete dál
- O kterou trasu jde.
- Proč právě o tuhle.
- A s jakými vozidly chtějí dopravci jezdit.
- První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Všechny články v audioverzi + playlist
Přidejte si Hospodářské noviny
mezi své oblíbené tituly
na Google zprávách.